Naar het terras
6 juni 2017 - Villafranca del Bierzo, Spanje
Ponferrada - Villafranca del Bierzo: 23,6km
Zo na de emotionele dag van gisteren hebben we nu een rustige dag op weg naar Villafranca del Bierzo. Eerst moeten we de stad uit zien te lopen, dat doen we netjes via de gele pijlen maar dat had achteraf iets korter gekund want nu hebben we het zo ongeveer dubbel gedaan doordat we eerst op zoek moesten naar de pijlen.. Het is zo'n langgerekte stad en als we de sjiekere buitenwijk langs de tennis en hockeyvelden en het mooie groen in lopen, met boven de bergen donkere wolken en wij in de zon, lopen we zo weer de voorstad van Ponferrada in.. We blijven de stad nog lang zien iedere keer dat we omkijken! Bij de 1e bar staat de rij tot buiten toe, de volgende maar, helaas een minder goede keuze! Voorverpakte broodjes.. Niet echt lekker... gauw verder lopen, naar buiten lopend komen we Josh tegen, de oh wow guy van gisteravond, na ons ontkennende antwoord op de vraag of het ontbijt goed was loopt hij meteen met ons door. Gabri krijgt haar 1e blaartje dus na 1,5u later wel heerlijk ontbeten te hebben op een terras heb ik maar weer eens wat plakwerk verricht! We lopen voornamelijk alleen vandaag, het geeft voor Gabri zo een wat minder goed beeld hoe de Camino kan zijn. De mensen die we tegen komen zijn voor mij ook bijna allemaal vreemden zodat je niet dat caminofamilie gevoel krijgt van hé hoe is het met jou enz. Jammer want dat wil ik haar zo graag mee laten maken! Eenmaal echt de stad uit lopen we vooral weer tussen de wijnvelden maar er staan nu ook veel kersenbomen en de kersen beginnen zelfs al rijp te worden! Wat zullen er veel pelgrims zijn die de verleiding niet kunnen weerstaan! Ook nu lopen we weer een stukje alternatieve route om niet teveel langs de weg te lopen en zo komen we via rustige paden met veel vogelgezang Villafranca del Bierzo binnengelopen. Even zijn de pijlen weer niet duidelijk omdat ze verschillende kanten opwijzen.. Het is een mooi stadje met mooie keienstraten, onze albergue la Piedra, waar er een heerlijk 2 persoons kamertje krijgen, bevindt zich net na de brug. Wat ziet dat water er aanlokkelijk uit voor onze warme voeten..! Toch maar gewoon gedouched en onze slippers aangetrokken en naar een terras gesloft waar we grotendeels de rest van de middag hebben doorgebracht, alleen nog verhuisd naar het volgende terras omdat daar het menu del dia aantrekkelijker was.. Daar kwam Joseph nog even praten, hij is alleen verder gegaan nadat Frida een ontsteking aan haar voet kreeg en ook Benita en Dennis zijn achtergebleven. En dat terwijl ze dachten dat ze samen Santiago binnen zouden gaan wandelen.. Door de wind waaide er steeds vanalles van de tafels, je moest bijna opletten dat ook het eten niet van je bord waaide en toen de zon achter de huizen zakte werd het "koud", nog steeds 21gr..., om 21.00u, maar ja korte broek en hemdje dan wordt het toch fris! Terug naar de albergue dan maar! Albergue la Piedra
Foto’s
4 Reacties
-
Hedwig:7 juni 2017Albergue La Piedra! Prima plek om te slapen. Het gaat je allemaal zo goed af! Petje af madammeke!
-
Els:7 juni 2017Het klinkt inderdaad als een rustige dag. Maar je doet het toch maar mooi! Stap voor stap worden die vele kilometers afgelegd. Echt knap hoor!
-
Janny:7 juni 2017Zeg dat! Stap voor stap en ik lees niets over blaren of ander ongemak! Supergoed bezig!!
-
Marijke:10 juni 2017Een conditie om jaloers op te zijn Wendy. Denk dat je de route nog wel eens vaker gaat lopen, en dan vanuit Uden. Makkie voor jou.
